5 kroków do wymiany filtra paliwa w silnikach wysokoprężnych
Filtr oleju napędowego zapewnia, że paliwo jest czyste, zanim dotrze do wtryskiwaczy, które zasilają silnik. Jeśli filtr jest zanieczyszczony lub zatkany, możesz mieć trudności z uruchomieniem pojazdu lub możesz zauważyć nierówną pracę silnika na biegu jałowym, który może wydawać się gotowy do zgaśnięcia. Większość silników wysokoprężnych ma dwa filtry paliwa: Podstawowy filtr znajduje się gdzieś na przewodzie paliwowym między zbiornikiem paliwa a silnikiem, natomiast filtr wtórny jest zazwyczaj umieszczony w pobliżu silnika. Zanim nastaną chłodniejsze dni, warto wymienić oba filtry.
Jak wymienić filtr paliwa do silników wysokoprężnych
Przed wymianą filtra paliwa do silników wysokoprężnych należy sprawdzić w instrukcji obsługi harmonogram wymiany. Możesz znaleźć normalne i surowe harmonogramy, ale wybierz ten drugi, ponieważ większość kierowców podejmuje krótkie podróże w różnych gorących i zimnych warunkach pogodowych, które wymagają bardziej rygorystycznej opieki. Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz wymieniać filtry paliwa raz na 10 000 mil.
Informacje na temat rozmiaru każdego filtra można znaleźć w instrukcji obsługi - informacje te należy mieć przy sobie podczas wizyty w sklepie motoryzacyjnym w celu zakupu części zamiennych. Oto jak wymieniać filtry paliwa w silnikach wysokoprężnych:
- Zlokalizuj główny filtr paliwa. Pierwszy filtr paliwa znajduje się na przewodzie paliwowym i powinien znajdować się pod pojazdem. Umieść miskę do spuszczania oleju bezpośrednio pod filtrem. Mając w ręku odpowiednie narzędzie - zazwyczaj klucz imbusowy lub sześciokątny - wykręć korek obudowy filtra paliwa i pozwól, aby paliwo spłynęło do miski. Po całkowitym spuszczeniu paliwa zabezpiecz korek na swoim miejscu.Wyjmij główny filtr paliwa. Następnie należy wyjąć pierwszy filtr paliwa, odkręcając jego nakrętkę za pomocą klucza płaskiego i nasadki. Po wyjęciu wyjmij filtr z jego obudowy. Zlokalizować pierścień uszczelniający O-ring na kołpaku i za pomocą płaskiego śrubokręta oddzielić go. Wyrzuć stary pierścień, ponieważ nowy filtr będzie dostarczany z pierścieniem.Zainstaluj nowy filtr paliwa. Przed zamontowaniem nowego filtra paliwa należy wytrzeć czystą szmatką wnętrze obudowy i okolice powierzchni uszczelniającej. Następnie nałożyć nowy pierścień na korek i zamocować go na miejscu. Umieść nowy filtr w kołpaku, a następnie zabezpiecz oba elementy wewnątrz obudowy. Dokręcić ręcznie, a następnie dokończyć dokręcanie za pomocą klucza dynamometrycznego.Wymienić wtórny filtr paliwa. Wtórny filtr paliwa znajduje się obok silnika. Przesunąć miskę spustową oleju bezpośrednio pod korek i powtórzyć kroki od 1 do 3.Prawidłowo zutylizować stare filtry paliwa i olej napędowy. Nigdy nie należy wyrzucać starego oleju napędowego do kanalizacji ani wyrzucać go razem ze śmieciami. Istnieje kilka miejsc, w których można poddać olej napędowy recyklingowi, w zależności od tego, co jest dostępne w Twojej okolicy - być może w Twojej gminie znajduje się odpowiednie centrum recyklingu. Po zakończeniu czyszczenia należy zaktualizować dokumentację techniczną, podając datę i przebieg, kiedy prace te zostały wykonane, aby wiedzieć, kiedy należy je powtórzyć.