Najnowsze wiadomości

19 marca 2024 10:07

Wskazówki dotyczące konserwacji motocykla



Utknięcie w domu to dla nas nie tylko chwila próby, ale może być również trudne dla naszych nieużywanych pojazdów, które pozostają nieruchomo na swoich parkingach. Motocykle nie stanowią wyjątku i bez odpowiedniej konserwacji mogą pojawić się problemy z osiągami, gdy będziesz gotowy do ponownego wyruszenia w drogę. Ten okres dał nam trochę czasu na przestoje, co daje nam możliwość wzięcia odpowiedzialności za zapewnienie naszym motocyklom najlepszej kondycji.

Jedyne, co musisz zrobić, to przeprowadzić proste kontrole konserwacyjne, aby upewnić się, że kluczowe części Twojego motocykla są sprawne! Pomaga to również w śledzeniu, które części wymagają natychmiastowej uwagi po wznowieniu normalnej pracy motocykla. Jeśli nie jesteś pewien, w jaki sposób możesz dbać o swój motocykl, czytaj dalej, aby znaleźć kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Ci przygotować swój motocykl do następnej jazdy!

1. Sprawdź ciśnienie w oponach

Jak w przypadku wszystkich pojazdów, opony w motocyklu są podatne na występowanie płaskich miejsc, które są widocznie zużytymi częściami opony, które zazwyczaj występują w miejscach mających kontakt z drogą. Dobrą praktyką jest sprawdzanie ciśnienia w oponach, a także przeprowadzanie dokładnej kontroli w celu upewnienia się, że nie ma żadnych dziur ani pęknięć spowodowanych zużyciem, które mogłyby spowodować ewentualne przebicie.

Aby zapobiec pojawieniu się opon bez powietrza, wystarczy obracać je co tydzień, tak aby ciężar motocykla był rozłożony na różne części opony. Ponadto powinieneś regularnie sprawdzać ciśnienie za pomocą ciśnieniomierza, aby upewnić się, że opony są w idealnych warunkach do następnej jazdy. Jeśli nie posiadasz ciśnieniomierza, po prostu użyj rąk, aby sprawdzić, czy opony są wystarczająco mocne.

2. Kontrola kół łańcuchowych i łańcuchów

Jeśli Twój motocykl nie będzie długo jeździł, koniecznie musisz przeprowadzić kontrolę wzrokową, aby upewnić się, że łańcuch motocyklowy i koła zębate nie są zardzewiałe lub poluzowane. Ponieważ łańcuch i koła zębate motocykla współpracują ze sobą w tandemie, mają tendencję do wspólnego zużycia. W związku z tym, jeśli zęby kółek wykazują oznaki zużycia, sugerujemy wymianę łańcucha i kółek razem.

W międzyczasie, kontrola i czyszczenie łańcucha motocyklowego, a także zębów zębatek zapewni im odpowiednie napięcie w łańcuchu, ponieważ zbyt duże napięcie spowoduje problemy z kołami. Dodatkową wskazówką byłoby naoliwić łańcuch motocyklowy, aby utrzymać go dobrze nasmarowanym i zapobiec gromadzeniu się brudu i rdzy.

3. Smarowanie silnika.

Podobnie jak w przypadku samochodu, gdy motocykl pozostaje przez długi czas bezczynny, akumulator samochodowy ma tendencję do utraty ładunku. Przy regularnym użytkowaniu roweru, daje to akumulatorowi możliwość ćwiczenia, które jest niezbędne do utrzymania go w ruchu. Przy zmniejszonym zużyciu akumulator motocykla może zostać rozładowany, ponieważ niektóre układy elektryczne w motocyklu nadal funkcjonują, nawet gdy Ty nie jedziesz.

Najlepszym sposobem zapobieżenia rozładowaniu akumulatora byłoby całkowite odłączenie go od zasilania, aby zachować ładunek w tym okresie braku aktywności. Jeśli jednak nie jesteś w stanie tego zrobić, sugerujemy uruchamianie silnika motocykla raz na kilka dni, aby utrzymać silnik dobrze nasmarowany i zapewnić akumulatorom niezbędne ćwiczenia.

4. Sprawdź swoje układy hamulcowe

Ważne jest również, aby upewnić się, że inne części motocykla, takie jak linki sprzęgła i pedały hamulca, otrzymują potrzebne im smarowanie. Linki sprzęgła będą trwały dłużej, a zmiana biegów i sworznie dźwigni hamulca będą działały maksymalnie wydajnie, gdy będą dobrze nasmarowane - dzięki czemu jazda będzie płynniejsza i wygodniejsza.

Jak już wcześniej wspomniano, uruchamianie roweru raz na kilka dni pozwoli Państwu na utrzymanie smarowania tych części. Należy również pamiętać, że płyn hamulcowy w Państwa zbiorniku może się z czasem wyczerpywać i ważne jest, aby sprawdzić te poziomy, aby nie uszkodzić układu hamulcowego.

Należy po prostu sprawdzić ciśnienie w układzie hamulcowym, wciskając rower na krótką odległość na parkingu i naciskając dźwignię hamulca oraz pedał hamulca - a wszystko to bez uruchamiania silnika. Jeżeli wydaje się, że Twój rower nie hamuje prawidłowo, możesz sprawdzić płyny hamulcowe przed powrotem na drogę.