Najnowsze wiadomości

19 marca 2024 9:15

Dziwny świat starych narzędzi samochodowych



Znaleźć zestaw starych narzędzi samochodowych na pchlim targu, wyprzedaży garażowej lub po prostu kopiąc wokół piwnicy dziadków i nie jesteś pewien, na co dokładnie patrzysz? Istnieje kilka specjalistycznych narzędzi, które były używane regularnie w przeszłości, ale teraz nie są tak łatwe do znalezienia w skrzynce narzędziowej mechanika pracy. Od czasu do czasu narzędzia te są nadal wykorzystywane do pracy z klasycznymi pojazdami lub rozwiązywania specyficznych problemów, gdzie zwykła grzechotka nie daje rady, podczas gdy inne są bardziej ciekawostkami niż czymkolwiek innym.

Sprawdź te niezwykłe stare narzędzia samochodowe, które można jeszcze dziś kupić.

Osełka do cylindrów hamulcowych

Dawno, dawno temu, to było powszechne do hone out zacisków hamulcowych i cylindrów kół w układzie hamulcowym pojazdu, odbudowując je prawo w sklepie do as-new specyfikacji. Aby to zrobić, konieczne było użycie osełki do cylinderków hamulcowych, co czyniło ją jednym z tych starych narzędzi samochodowych, które wciąż można znaleźć na półce, ale najprawdopodobniej nigdy nie zostaną użyte. Dziś jest to znacznie tańsze, aby po prostu wymienić te elementy układu hamulcowego, a nie płacić za pracę potrzebną do ich odbudowy.

Gniazdo cięgła wleczonego

Układy kierownicze dzisiaj są prawie wyłącznie rack-and-pinion projekty, ale nie było kiedyś szerszy wybór opcji, w tym jednostek, które wymagają użycia drag link. Ogniwo wleczone to element służący do przenoszenia ruchu obrotowego z jednej płaszczyzny na drugą - powiedzmy, ze skrzyni kierowniczej na ruch liniowy, który może faktycznie poruszać przednimi osiami. Gniazda cięgien, które były używane jak gigantyczne śrubokręty do odłączania i montowania tego typu przekładni kierowniczej, dziś prawie zniknęły (poza światem klasycznych samochodów lub 4×4), ale nadal można je znaleźć w katalogach w całym kraju.

Dwell Meter

Elektroniczne układy zapłonowe istnieją od dziesięcioleci i stają się coraz bardziej zaawansowane dzięki sterowaniu komputerowemu, które pozwala na precyzyjne dostarczanie paliwa i iskry do silnika. Przed pojawieniem się zapłonu elektronicznego istniało jednak coś, co nazywano układem zapłonowym "punktowym", który polegał na mechanicznym działaniu rozdzielacza, który otwierał i zamykał się podczas regulacji iskry. Z czasem punkty te miały tendencję do zużywania się, tworząc szczyt po jednej stronie i dolinę po drugiej, co utrudniało stwierdzenie zamknięcia punktów za pomocą standardowego czujnika. Miernik zużycia jest urządzeniem elektronicznym, które może zmierzyć okres zamknięcia lub zużycia danego punktu, gdy jest on zużyty. Prawie żaden samochód zbudowany od 1975 roku nie ma zapłonu punktowego, ale mierniki dwell są nadal dostępne.

Sprawdź wszystkie narzędzia i wyposażenie dostępne na stronie NAPA Online lub zaufaj jednej z 17 000 placówek NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat starych narzędzi samochodowych, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Morguefile.