Najnowsze wiadomości

Bez tych narzędzi warsztatowych nie wyobrażamy sobie pracy!

Czy jazda z pękniętą przednią szybą jest w porządku?

5 kroków do wymiany filtra paliwa w silnikach wysokoprężnych

18 maja 2021 6:42

Dlaczego nie powinieneś kupować zużytych opon



Jeśli Twój pojazd potrzebuje nowych opon, możesz być zszokowany tym, ile może kosztować wymiana opon.

Chociaż często kupno używanych opon jest tańsze niż nowych, konsekwencje wynikające z częściowego zużycia opon są znacznie większe. Firma Tyresafe zasugerowała, że 13 ze 152 dealerów, u których odwiedzili oni w ramach dochodzenia dotyczącego częściowo zużytych opon w Wielkiej Brytanii, sprzedawało "opony drogowe".

Być może zastanawiasz się, czym dokładnie są częściowo zużyte opony? Są to po prostu opony, które były już używane przez inny pojazd. Opony tego typu są zazwyczaj importowane z Niemiec, ponieważ minimalna głębokość bieżnika dla samochodów wynosi tam 3 mm. Gdy opony w Niemczech osiągną ten limit, użytkownicy dróg będą usuwać te opony i kupować nowe. Opony te są następnie importowane do Wielkiej Brytanii i sprzedawane jako częściowe, ponieważ minimalna głębokość bieżnika wynosi 1,6 mm.

W przeciwieństwie do zakupu opon z częściowym zaprzysiężeniem, tutaj w firmie etyres sprzedajemy wysokiej jakości opony dla kierowców za wszelką cenę. Mamy wszystko, od tanich opon po opony premium, w tym opony Uniroyal, aż po opony Michelin. Polecamy opony klasy średniej, ponieważ zapewniają wysokie bezpieczeństwo i sterowność, dzięki czemu można jeździć na nich dłużej niż na ekonomicznych oponach. W związku z niedawnym pojawieniem się koronaawirusa, import opon ekonomicznych stale maleje, co sugeruje, że opony klasy średniej i premium mogą być lepszym rozwiązaniem. Więc zamiast zaglądać do części zaprzysiężonych, dlaczego nie przyjrzeć się asortymentowi opon, które mamy w magazynie? Możesz je sprawdzić tutaj.

Co więcej, sprzedaż częściowych opon jest całkowicie legalna. Jednakże, sprzedawcy opon muszą sprzedawać opony, które mają oryginalny wzór bieżnika 2 mm, być oznaczone jako częściowo zużyte, nie mogą wykazywać wybrzuszeń, grudek ani innych zewnętrznych lub wewnętrznych uszkodzeń, a także muszą przejść test na ciśnienie przed sprzedażą.

Ponieważ opony są jedyną częścią pojazdu, która ma bezpośredni kontakt z drogą, odgrywają one niezbędną rolę w przyspieszaniu, kierowaniu, prowadzeniu i hamowaniu. Opony wymagają odpowiedniej głębokości bieżnika, aby zachować kontrolę nad pojazdem, szczególnie w niebezpiecznych warunkach pogodowych i w sytuacjach awaryjnych.

Niestety, zawsze istnieje możliwość, że częściowe opony mają w sobie ukryte usterki. Uszkodzenia konstrukcyjne wewnętrznej gumy mogą pojawić się z czasem, co znacząco wpłynie na zachowanie się opon podczas jazdy po drogach. Osłabienie gumy na oponach może następnie doprowadzić do ich rozdmuchania, co może być niezwykle niebezpieczne, zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością.

W przypadku częściowych opon nie można zakładać ich historii. Jest bardzo prawdopodobne, że sprzedawcy opon nie będą nawet wiedzieć, skąd biorą się częściowe opony, które sprzedają. Mogło to wynikać albo ze zużycia bieżnika, albo z faktu, że pojazd miał wypadek i został spisany na straty, albo z faktu, że opony mogły zostać wysłane z innego kraju. Tak czy inaczej, tu w etyce naprawdę nie zalecamy ich kupowania.

Konstrukcja wewnętrzna opony ma kluczowe znaczenie dla jej optymalnych osiągów, tak aby w momencie rozpoczęcia jazdy z dużą prędkością opony były bezpieczne, a jednocześnie zachowywały jak najlepsze właściwości jezdne. Jedną z zalet tego wpisu na blogu jest to, że nie wszystkie ekonomiczne opony mogą być dobre dla Twojego pojazdu, ponieważ mogą zużywać się szybciej niż np. opony średniej klasy. Jednak przynajmniej kupując nową ekonomiczną oponę, będziesz spać spokojnie, wiedząc, że nie kryją one w sobie żadnych tajemnic, jak były traktowane, używane i nadużywane. Będziesz też miał nowe opony z 8 mm bieżnikiem i większą żywotnością w przeciwieństwie do częściowo zużytych.