Najnowsze wiadomości

19 marca 2024 12:36

Jak zainstalować zestaw wydechowy rynku wtórnego w SUV-ie?



Ograniczenia zabijają moc silnika. Zamontowaliśmy już filtr powietrza K&N Blackhawk z otwartym elementem w naszym Chevrolecie Suburban z 2013 roku, aby wpuścić więcej powietrza do silnika i uzyskać dodatkową moc. Teraz musimy zrobić to samo z tyłu. Co wchodzi, musi wyjść, więc wyeliminowanie ograniczeń jest zazwyczaj dobrym pomysłem. Zestaw wydechowy o swobodnym przepływie pomoże pozbyć się zużytych gazów i może pomóc w zasysaniu większej ilości paliwa i powietrza do silnika poprzez proces zwany scavengingiem.

Lepszy przepływ, lepszy dźwięk

Wszystkie nowoczesne pojazdy są zobowiązane do posiadania katalizatorów, których usuwanie jest nielegalne (wymiana na podobny katalizator jest legalna), więc większość układów wydechowych nazywana jest "cat-back", ponieważ zastępują one wszystko, co znajduje się za katalizatorem do rury wydechowej. W przypadku Chevy Suburban, obejmuje to dwa tłumiki i rurę wydechową.

Nie tylko zyskasz wydajność z wolnobieżnym zestawem wydechowym, ale także zyskasz wzrost dźwięku. Ten punkt może być lepki jeden dla niektórych, jak jest ładny, gardłowy ton, a następnie jest zgrzytliwy ton, który ma tendencję do drone wewnątrz samochodu. Większość ludzi chce uniknąć dronów, i to właśnie robi zamontowany przez nas wydech Magnaflow - dał naszemu Suburbanowi LT z 2013 roku 5.3l słodki, głęboki i łagodny dźwięk bez żadnych dronów wewnątrz samochodu. W rzeczywistości, ledwo można usłyszeć poprawioną nutę wydechu z wnętrza samochodu, chyba, że jest się w pełni na przepustnicy, to jest. Poza samochodem, wydech jest po prostu idealny dla SUV-a napędzanego przekładnią. Z pewnością zaspokoi potrzebę dudniącego wydechu w Twoim codziennym kierowcy.

Wymiana zestawu wydechowego na rynku wtórnym

Proces jest bardzo prosty. Chcieliśmy pokazać jak przeciętny majsterkowicz poradzi sobie z montażem tego zestawu wydechowego. Zamiast więc umieszczać go na podnośniku w sklepie, całą instalację przeprowadziliśmy na podjeździe.

Używając kilku podjazdowych ramp, mieliśmy mnóstwo miejsca pod ciężarówką, aby wykonać pracę. Jedynymi narzędziami, których potrzebowaliśmy były: piła tarczowa, nasadki 13mm i 15mm, łom szczelinowy (nie jest wymagany, ale pomocny), grzechotka, drążek do wykręcania, akumulatorowy klucz udarowy (nie jest wymagany, ale pomocny) i trochę smaru w sprayu. Możesz łatwo wykonać tę pracę bez udaru, ale jeśli go masz, to sprawi, że pójdzie szybciej.

Demontaż starego wydechu rozpoczynamy od przecięcia rury za tłumikiem tuż przed jego przejściem nad tylną osią. Nie ma innego sposobu na usunięcie rury, trzeba ją przeciąć. Używając piły tłokowej i co najmniej 6-calowego ostrza do cięcia metalu, rurę można przeciąć w około 30 sekund. Upewnij się, że wiesz, gdzie ostrze będzie po drugiej stronie rury, unikając żadnych linii lub struktury.

Musisz przeciąć oryginalną rurę wydechową tuż przed tylną częścią. Użyliśmy do tego piły tarczowej. Załóż okulary ochronne.

Po przecięciu rury można zdjąć część rury wydechowej z gumowych uchwytów izolatora. Są one używane ponownie, więc nie przecinaj ich. Zamiast tego spryskaj końcówkę odrobiną lubrykantu i wyciśnij wieszak z gumowego izolatora. My użyliśmy dzielonego pryzmatu, który jest właściwie narzędziem do demontażu elementów wykończenia wnętrza. Uważaj, aby rura nie spadła Ci na głowę lub ciało podczas zdejmowania wieszaka.

Zdejmowanie gumowej tulei z wieszaka jest trochę bolesne, może być konieczne użycie jakiegoś rodzaju widelca. Smar również pomaga.

Następnie przechodzimy do przedniej części tłumika. Znajduje się tam zacisk V-band, który owija się wokół kołnierza kuli przed tłumikiem. Użyj nasadki 13mm i grzechotki, aby go poluzować. My musieliśmy nasączyć nasze w penetrującym lubrykancie i użyć oszukańczego pręta. Niestety, konstrukcja fabryczna umieszcza sześciokąt na górze kołnierza, w przeciwnym razie użylibyśmy uderzenia, aby go poluzować. Gdy zacisk jest już poluzowany, tłumik i pozostały wydech nieco opadną. Staraj się nie uszkodzić wieszaka, jest on ponownie używany.

Przedni zacisk taśmowy trzyma przegub elastyczny na katalizatorze.

Spryskaliśmy zacisk środkiem CRC Freeze-Off, aby go poluzować.

Następnie, udar kątowy Ingersoll Rand uwolnił śrubę. Można do tego użyć grzechotki i długiego pręta.

Pozostały jeszcze dwa wieszaki, które trzeba zdjąć, należy użyć tej samej metody co wieszak rury wydechowej. Nie pozwól, aby tłumik spadł na Ciebie, jest dość ciężki i może zrobić krzywdę.

Wydech ma sporo wieszaków. Tłumik jest ciężki, należy zachować ostrożność przy zdejmowaniu wieszaków.

Wyciągnęliśmy wszystkie elementy układu wydechowego z pudełka i ułożyliśmy je obok samochodu w odpowiedniej kolejności.

Dobrym pomysłem jest ułożenie nowych elementów układu wydechowego w kolejności. Dzięki temu montaż pójdzie trochę szybciej.

Zaczynając od przodu, zainstalowaliśmy nową rurę wejściową, z oryginalną opaską zaciskową V-band luźno dokręconą, tylko na tyle, aby utrzymać rurę w miejscu. Na końcu rury znajduje się wieszak izolatora, który podtrzymuje końcówkę rury.

Oryginalna opaska zaciskowa V-band jest ponownie używana. Jest tam wypustka, która trzyma go do oryginalnej rury. Musisz ją przeciąć lub zgiąć, aby zdjąć zacisk.

Następnie rura i zacisk zostały ponownie zamontowane na katalizatorze. Nie dokręcaj jej jeszcze, tylko dokręć.

Następnie wsunęliśmy tłumik na rurę wejściową. Koniec tłumika z rozdwojoną rurą to strona przednia (wejściowa). Przechodzi on przez nową rurę, którą właśnie zainstalowałeś. Dołączona obejma musi być na rurze przed zamontowaniem tłumika.

Tłumik nasuwa się na rurę przednią. Nie zapomnij o zacisku.

Rura wylotowa tłumika została zainstalowana jako następna. W tym momencie walczysz z ciężkim tłumikiem i kawałkiem rury. Pomocna dłoń jest miła, ale można też wykonać tę pracę samemu. Obejma została wsunięta na rurę wylotową, rura do tłumika, a następnie rura została podniesiona na gumy izolatora i zamontowane wieszaki. Można spróbować najpierw podwiesić rurę, ale to utrudnia wsunięcie tłumika na miejsce. My spróbowaliśmy. Następnie dokręciliśmy zaciski na tłumiku na tyle, żeby tłumik się nie wysunął.

Następną rurą jest ta, która przechodzi przez tylną oś. Poprowadź ją przez oś, a następnie wsuń rurę na wylot tłumika. Nie zapomnij o zacisku!

Rura wydechowa jest ostatnim elementem, po prostu przechodzi przez oś i wchodzi w rurę wydechową (nie zapomnij o zacisku), a następnie wieszak jest montowany do fabrycznego izolatora.

Następna jest rura wydechowa. Ta ma wiele możliwości regulacji, więc po prostu załóż wieszak na izolator, wsuń rury razem i dokręć zacisk. Wyreguluj dopasowanie do zewnętrznej części nadwozia, a następnie możesz dokręcić resztę systemu.

W tym momencie wydech jest gotowy do ostatecznej regulacji i dokręcenia. Każdy zacisk ma 40 stóp funtów momentu obrotowego. Upewnij się, że tłumik jest płaski, a nie pod kątem. Jest to podyktowane dwoma względami - wyglądem i prześwitem. Jeśli jest przekrzywiony, może się na czymś zawiesić. Po zakończeniu instalacji należy sprawdzić zaciski po przejechaniu 25-50 mil i dokręcić je w razie potrzeby.

Końcówka ze stali nierdzewnej wygląda świetnie, a łagodny dźwięk jest całkiem przyjemny.

Efektem końcowym instalacji jest świetnie brzmiąca ciężarówka, która ma więcej mocy. Silnik wydaje się obracać szybciej teraz też. Jest to szybki i łatwy sposób na zmianę brzmienia Twojej ciężarówki z mizernego wydechu na gładki, łagodny, muskularny pomruk, który kochają wszyscy miłośnicy biegów.

Sprawdź wszystkie części układu wydechowego dostępne na stronie NAPA Online lub zaufaj jednej z 17 000 placówek NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat instalacji zestawu wydechowego, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.

Zdjęcie dzięki uprzejmości pxfuel.