Najnowsze wiadomości

1 października 2023 14:45

Moje ogrzewanie samochodowe wieje zimnym powietrzem! Co to ma znaczyć?



Twój grzejnik samochodowy jest przywiązany do twojego chłodziwa. Brzmi dziwnie, prawda? Może się to wydawać nieproduktywne, ale obiecujemy, że to ma sens. Zróbcie kurs zderzeniowy na to, jak działa wasz nagrzewnica i co to znaczy, gdy nagrzewnica samochodowa wydmuchuje zimne powietrze.

Zacznij od nagrzewnicy samochodowej

Szybki przegląd sposobu działania może pomóc Ci zrozumieć, dlaczego otrzymujesz podmuch arktyczny zamiast normalnego przepływu przytulnego, gorącego powietrza.

Umowa jest taka. Twoja nagrzewnica samochodowa opiera się na ważnej części zwanej rdzeniem nagrzewnicy. Ten krytyczny płyn chłodzący, o którym już wspomnieliśmy, jest pompowany przez silnik twojego samochodu, aby zrobić dokładnie to, czego się domyślałeś - ochłodzić go! Zapobiega to przegrzaniu się silnika.

Gdy płyn chłodzący schładza silnik, jednocześnie się nagrzewa. Następnie ten gorący płyn przepływa do rdzenia nagrzewnicy, znajdującego się wewnątrz deski rozdzielczej. Ciecz ta odprowadza ciepło do powietrza przepływającego przez rdzeń nagrzewnicy.

Ciepłe powietrze przepływa przez otwory wentylacyjne i nagrzewa się. Przynajmniej tak się dzieje, gdy nagrzewnica działa prawidłowo!

Ale co się dzieje, gdy nagrzewnica samochodowa wydmuchuje zimne powietrze?

Skąd może pochodzić to zimne powietrze?

Jeśli podmuch zimnego powietrza uderza w ciebie, gdy twój grzejnik jest włączony na wysokie obroty, prawdopodobnie masz do czynienia z jednym z dwóch problemów:

  • albo chłodziwo nie przepływa przez rdzeń nagrzewnicy, albo powietrze z silnika dmuchawy nie jest kierowane przez rdzeń nagrzewnicy.

Jeśli chłodziwo, ogrzane ciepłem silnika, w ogóle nie przepływa przez rdzeń twojej nagrzewnicy, nie dostaniesz gorącego powietrza z nagrzewnicy. Problem ten można przypisać zatkanemu rdzeniowi nagrzewnicy, ponieważ płyn chłodniczy nie jest w stanie przedostać się przez rury wewnętrzne.

Drugą przyczyną tego zimnego powietrza może być wadliwe działanie lub zakleszczone drzwi do mieszania. Większość pojazdów posiada drzwi do mieszania, które kontrolują sposób przepływu powietrza. Gdy drzwi do mieszania nie spełniają swojej funkcji, powietrze może przepływać bezpośrednio przez rdzeń nagrzewnicy - co oznacza, że nie nagrzewa się wcale. Brrr!

Trzymaj się ciepła w drodze do opon Plus!

Nie jesteś skazany na dreszcze z punktu A do punktu B tylko dlatego, że twój grzejnik jest zepsuty. Zdobądź się na odrobinę pomysłowości i kreatywności, a będziesz mógł się ogrzać nawet bez sprawnej grzałki.

  • Ubierz się w ubranie przed wejściem do samochodu, z ciepłym kapeluszem, rękawicami i szalikiem.
  • Przynieś ze sobą gorący napój, aby móc popijać coś ciepłego podczas jazdy.
  • Kupcie podgrzewane pokrowce na fotele lub poduszki.
  • Wypchaj kieszenie i rękawice rękawiczkami z ogrzewanymi rękami.
  • Daj swoim pasażerom rozmyte koce!

Oczywiście nie są to idealne rozwiązania, gdy twój grzejnik samochodowy wieje zimnym powietrzem, ale mogą trzymać ciebie nad dopóki ty mieć czas zatrzymywać się dla wizyty.