Najnowsze wiadomości

7 września 2024 12:15

5 Problemów z hamulcami, na które warto zwrócić uwagę



To może być irytujące, gdy takie rzeczy jak podgrzewacze do siedzenia lub radio satelitarne nie działają po prostu idealnie. Jeśli jednak hamulce nie działają prawidłowo, może to być wręcz niebezpieczne. Problemy z hamulcami mogą zmienić śliską sytuację w coś znacznie gorszego. Dowiedz się, jakie są najczęstsze problemy z hamulcami i dlaczego powinieneś skierować się w naszym kierunku, aby dokonać przeglądu hamulców - natychmiast!

Zapaliła się lampka kontrolna hamulca.

Nie zawsze trzeba być hiper-świadomym, aby zauważyć problem z hamulcami... czasami samochód wyjdzie i powie ci o tym! Twoja lampka hamulcowa może się zapalić z różnych powodów, od zużytych klocków hamulcowych po niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Gdy zobaczysz, że lampka zapala się, sprawdź, czy hamulec postojowy nie jest włączony. Jeżeli hamulec postojowy jest wyłączony, a lampka świeci się nadal, należy udać się do najbliższego oddziału firmy Tires Plus w celu przeprowadzenia pełnej kontroli hamulców, aby zdiagnozować i rozwiązać problem.

Podczas hamowania słychać dziwne odgłosy.

Jeśli podczas naciskania pedału hamulca słychać odgłosy nieprzyjemne lub dziwne, samochód krzyczy w celu zwrócenia na siebie uwagi. Dosłownie! Takie rzeczy jak zużyte klocki hamulcowe i rdza wirnika hamulcowego mogą powodować dreszcze i skrzypienie podczas naciskania hamulca. Hałas szlifowania może być powodowany przez uderzenia metalu, co oznacza, że klocki hamulcowe są zużyte. Nie ignorujcie dziwnych odgłosów - wasze hamulce proszą o pomoc! To rozwiązanie może być równie proste jak montaż nowego zestawu klocków hamulcowych.

Twoja kierownica trzęsie się lub wibruje podczas hamowania.

Jeśli zauważysz, że kierownica trzęsie się w rękach podczas hamowania, prawdopodobnie pojawi się problem z wirnikami. Klocki hamulcowe mocno naciskają na wirniki, aby zatrzymać pojazd, a dociskanie ich do wirników, które są nierówne lub wygięte, wywołuje drgania lub wibracje. Zignorowanie tego problemu może prowadzić do dodatkowych uszkodzeń, więc nie czekaj na wizytę u technika. W zależności od stopnia zużycia, Twoje wirniki mogą być w stanie szybko odnowić się.

Samochód ciągnie na jedną stronę podczas hamowania.

Jeśli podczas naciskania hamulca samochód ciągnie w jedną stronę, w układzie hamulcowym coś jest niewyważone. Istnieje kilka zwykłych winowajców, takich jak zaklinowane zaciski, zwinięte węże hamulcowe i zużyte wirniki. Pociągnięcie może być również spowodowane problemem z częściami zawieszenia. Doświadczony technik może zdiagnozować problem i sprowadzić samochód z powrotem na prostą i wąską drogę.

Zauważalna jest różnica w oporze pedału hamulca.

Jako kierowca zapoznajesz się z odczuciem pedałów swojego pojazdu. Jeśli zauważysz, że Twój pedał hamulca czuje się inaczej, jest to czerwona flaga. Takie czynniki, jak powietrze w przewodach hamulcowych, niski poziom płynu hamulcowego lub uszkodzenia różnych części układu hamulcowego mogą powodować, że hamulce będą czuć się "miękkie", co wymaga więcej czasu i dystansu do całkowitego zatrzymania pojazdu. Zaufaj swojemu wnętrzu (lub stopie) i zabierz samochód na kontrolę bezpieczeństwa, jeśli zauważysz zmianę oporu hamulców.

Po włączeniu hamulca odczuwasz dziwne zapachy.

Twoje oczy i uszy nie są jedynymi narzędziami diagnostycznymi problemów z hamulcami! Jeśli podczas naciskania hamulca zauważysz nieprzyjemny zapach spalenizny lub chemikaliów, zatrzymaj się jak najszybciej. Hamulce mogą się przegrzewać, co w przypadku ich zignorowania może doprowadzić do ich całkowitego zerwania. Należy dwukrotnie sprawdzić, czy hamulec postojowy jest wyłączony i pozostawić hamulce do ochłodzenia. Jeśli nadal czujesz zapach lub widzisz dym, zabierz samochód na kontrolę. Zapachowe hamulce są sygnałem ostrzegawczym, że hamulce wymagają konserwacji.

Na hamulcach polegasz każdego dnia. Nie zapominaj o czerwonych flagach, zwłaszcza podczas jednej z najcięższych pór roku na drodze. W razie potrzeby zrób przegląd i serwis hamulców.